Тема: Алгоритми в нашому житті.
Мета:
навчити учнів створювати алгоритми використовуючи приклади з власного щоденного життя;
розвивати пам’ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
виховувати вміння узагальнювати та бажання вивчати інформатику.
Тип уроку: урок – рольова гра, закріплення нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручник, робочий зошит.
Програмне забезпечення: «Скарбниця знань».
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання. Перевірка готовності учнів та обладнання до уроку. Перевірка присутності учнів.
Діти, а ви любите сонечко? А яке воно? (тепле, усміхнене, ласкаве). Я гадаю, що ви вже дуже чекаєте сонячних днів. А чи знаєте ви, що сонечко любить усміхнених дітей? Давайте ми з вами посміхнемося одне одному і побажаємо успіхів на уроці.
Щоб розпочати сьогоднішній урок пригадаємо про що ми говорили на попередньому уроці.
ІІ. Актуалізація знань.
Отже, сонечко вже встало і пропонує нам з вами зробити розумову зарядку.
Інтерактивна вправа
ІІІ. Мотивація
А чи доводиться вам бути виконавцями алгоритмів?
Як часто у житті вам доводиться виконувати команди?
Повідомлення теми, мети уроку
Давайте на сьогоднішньому уроці, тема якого «Алгоритми в нашому житті», з’ясуємо, де в щоденному житті ми стикаємося з алгоритмами. Навчимося складати алгоритми та виконувати їх.
Отже, запишемо дату та тему уроку у зошитах.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Ми вже знаємо, що кожного ранку всі ми виконуємо одинаковий алгоритм. Коротко ми його називаємо «Ранок», а саме: прокидаємось, робимо зарядку, вмиваємось, снідаємо, чистимо зуби, одягаємось, беремо портфель та йдемо до школи. По дорозі до школи ми можемо знову стати виконавцями алгоритму перехід вулиці через пішохідний перехід. А потім знову алгоритм за алгоритмом … І так щодня.
Наші герої з підручника Данилко та Комп’юшко теж пропонують нам ознайомитись із щоденним життям сім’ї Данилка.
Будувати такі алгоритми з порядку дій ми вже навчилися і добре засвоїли. Тому на сьогоднішньому уроці пропоную побудувати алгоритм за поданим сценарієм. А точніше, сьогодні пропоную вам побудувати алгоритм до казки відомої української поетеси Лесі Українки «Три метелики». Скористаємося сайтом «Весела абетка» (http://abetka.ukrlife.org/metelyk3.htm) та проведемо наш урок у формі рольової гри.
Для того щоб реалізувати наш задум, роздамо ролі та визначимо хто буде білим, червоним і жовтим метеликами, хто буде тюльпаном, а хто лілеєю. Давайте додамо ще персонажів, сонечко та хмари, а також читців. Ну і виберемо з класу хлопчика Всезнайка, який буде будувати алгоритм графічно на нашій інтерактивній дошці.
Дякуємо нашим виконавцям алгоритму і Всезнайку. Молодці! Із завданням впорались чудово.
Давайте обговоримо нашу роботу?
Що для вас було новим і невідомим? (блок розгалуження, умова).
Так, існують алгоритми і таких типів, але знайомитись з ними ми будемо у 3 класі.
А зараз, поки у нашому класі ще присутні метелики пропоную зробити фізкультхвилинку.
V. Фізкультхвилинка
Ми метелики чудові,
(Нахилити голову в ліво, вправо).
Маєм крильця кольорові,
(Розвести руки в сторони).
Над квітками літаємо,
(Біг на місці, рухи руками вгору- вниз).
Втоми ми не знаємо,
Пташки ми злякалися,
(Руки покласти на голову).
Під квітку заховалися.
(Присісти).
VI. Закріплення знань, формування вмінь
Продовжуємо урок, і зараз буде робота за комп’ютером в програмному середовищі «Скарбниця знань»
Алгоритм нашої роботи такий:
- Повторити правила безпечної роботи за комп’ютером.
- Включити комп’ютер.
- На робочому столі знайти піктограму «Скарбниця знань»
- Відкрити скриню 4 класу
- Завдання «Алгоритми»
- «Переливання»
VIІ. Вправи для очей
ІX. Підсумки уроку
Виконайте в зошитах алгоритм, що поданий на цій схемі
X. Домашнє завдання
Записати словесно алгоритм «Як закінчити школу з відзнакою»
|